U sklopu provedbe programskih aktivnosti Udruge hrvatskih tržnica njezini članovi su u listopadu obišli tržnice u Udinama i Veneciji.
Studijsko putovanje članica UHT-a u Udine, Trst i Veneciju (Italija) od 16. do 18. listopada 2025. godine
Cilj ovog studijskog putovanja bio je upoznati predstavnike tržnica iz Hrvatske s načinom rada i funkcioniranja tržnica u nama bliskoj Italiji koja njeguju sličnu tradiciju prodaje na tržnicama kao i Hrvatska. Zanimljivo je da su tržnice u regijama Friuli Venezia Giulia i Venetto koje smo posjetili uglavnom organizirane kroz udruženje Coldiretti. Radi se o najjačem talijanskom udruženju poljoprivrednika (Nacionalna konfederacija izravnih poljoprivrednika) i to posebno onih malih i srednjih obiteljskih poljoprivredih gospodarstava, koje zastupa njihove interese i pomaže opstanku i razvoju poljoprivrede u Italiji.
Coldiretti je osnovan 1944. godine, kao unija malih poljoprivrednih poduzetnika, a tijekom svoje povijesti, zahvaljujući inicijativama u korist poljoprivrede i širokoj organizaciji, etablirala se kao vodeća talijanska poljoprivredna udruga.
Danas između ostalog organiziraju rad tržnica Campagna Amica, te upravljaju prvim irganiziranim lancem izravne prodaje talijanskih poljoprivrednika, odnosno s projektom Filiera agricola tutta italiana. Smatraju se jakom organizacijom sa stabilnim utjecajem na politike svih talijanskih vlada tijekom desetljeća u pitanjima kao što su oporezivanje poljoprivrednika i regulacija proizvodnje i distribucije, čak i u inozemstvu.
Coldiretti okuplja čak 1,6 milijuna poljoprivrednika i predstavlja većinu poduzeća koja posluju u talijanskoj poljoprivredi, s otprilike 70% članova Trgovinske komore među svojim predstavničkim organizacijama. Coldiretti je također vodeća organizacija poljoprivrednih poslodavaca po broju poduzeća koja zapošljavaju radnike. Njezin doseg je raširen po cijeloj zemlji: regionalne federacije, 97 međupokrajinskih i pokrajinskih federacija, 724 područna ureda i 5668 općinskih podružnica.
Campagna Amica, koju promovira Coldiretti, je zaklada koja podržava poljoprivredu i prehrambene proizvode „proizvedene u Italiji“, okoliš i turizam na selu. Podržava i organizira nove oblike prodaje i potrošnje koji povezuju kupce i proizvođače, a posebno se to odnosi na organizaciju tržnica diljem Italije. Osim toga Campagna Amica posvećena je svim građanima i poljoprivrednim proizvođačima te se bavi vrlo aktualnim pitanjima, poput zdrave hrane, ekologije, zdravlja i dobrobiti promičući održiviji način života.
Putem ove zaklade organizirano je vše od 400 tržnica diljem Italije, a u Udinama (oko 100.000 stanovnika) upravljaju s 5 tržnica.
Osim tržnica obišli smo i puno drugih znamenitosti koje se nalaze u Udinama, Veneciji i Trstu gradovima iznimno bogate povijesti i lijepe arhitekture.
Nadamo se da smo svi imali koristi od ovog putovanja, da smo puno toga vidjeli i naučili, te da smo zadovoljni i puni dojmova napustili Italiju.